Iltarukous tms

• Hei!

Pienenä aina meidän perheessämme oli tapana lausua iltarukous sekä ruokarukous. Onko mitään vastaavaa näin luonnonuskovana? Varsinkin iltaisin olisi kiva jotain lausua lasten kanssa ääneen. Varmaan itse voisi jotain kehitellä, mutta en ole kovin hyvä näissä asioissa. 😄 Ideoita? 🙂

• Ruoan ja juoman siunaaminen ja kiittäminen. Itse siunaan ruokani ja kiitän ravitsemuksesta, kipeänä ollessa tervehtymisestä jne. "Siunaan tämän veden ja kiitän kehoni nesteyttämisestä, jolloin aivot toimivat paremmin".

Lasten kanssa listataan iltaisin kolme asiaa, joista ollaan kiitollisia, ja siunataan läheisimmät ihmiset & eläimet ja viimeisenä koko universumi.
    "Ollaan kiitollisia / Kiitetään XX (Jumalatarta, Jumalaa, Universumia, Korkeinta Älyä) siitä että meillä on ihana koti, oli kiva päivä .. Siunaus mummolle, vaarille .. rakkautta ja runsautta". Aika intuitiivisesti mennään mutta tuolla rakenteella.

Ehkä näistä saat ideoita teidän perheeseen sopivasta tyylistä 🙂

• @Audreyjj Ihana idea! Ei mitään suoraa kaavaa tuu mieleen, mutta esimerkiksi sen eläimen kiittäminen josta ruoka on tullut (jos sekasyöjiä) tai maanviljelijän tai muun ruuan valmistajan taikka ihan vain kiitos maalle, josta ruoka on tullut.

Iltarukouksena mitä tuossa aiemmin sanottiin läheisten siunaamisesta oli mielestäni hyvä. Ite oon hiljaa mielessäni muistanut edesmenneitä isovanhempia ja heihin liittyviä hyviä muistoja tai lähettänyt niin sanotusti hyviä viboja läheisille.

Log in to reply